close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שבת חתן בסגנון אחר

מערכת שורשו כסליו, תשפ04/12/2019

האם יש דרך לחגוג את שבת החתן בצורה שונה מעט מהרגיל?

תגיות:
שבת חתן היא אירוע מסורתי שמתקיים כדי לכבד את הנער, חתן בר המצווה ואת הגבר, החתן לרגל נישואיו. שבת חתן מכבדת את החתן בקריאה בתורה בבית הכנסת. כאשר בעדות אשכנז שבת חתן מצוינת בשבת שלפני החתונה, ובעדות המזרח נוהגים לציין את האירוע בשבת שלאחר החתונה ואף להפוך את שבעת הימים מיום החתונה ואילך, לשבוע של חגיגות.

שבת חתן – יוצאת מהשגרה
אחת האפשרות הפופולריות היום היא להזמין חדרים בבתי מלון או בצימרים יוקרתיים, כדי לחגוג שבת חתן בצוותא, עם כל בני המשפחה המוזמנים ללון ולהתארח במקום.

כשאתם מזמינים לינה באתר צימרים
גלילי, המציע לאורחים להתארח בצימר בראש פינה, אתם בעצם מפנקים אותם בצימר יוקרתי ברמה הכי גבוהה שמתאים לאירוח במלון ספא אינטימי, נוח ומפנק. מקום אירוח מופלא שכזה יעניק לכם ולאורחים את כל המתקנים הנדרשים לקיום סעודת שבת מסורתית, בהתאם לצרכים האישיים שלכם.

זאת ועוד. ההזדמנות לחגוג שבת חתן באופן מיוחד שכזה, מציעה לכם לצאת מהמשבצת השגרתית של שבת חתן, ולשלב באירוע המשמח פעילויות בצפון המתאימות למשפחה שלכם.

שבת חתן בשילוב טיול משפחתי
שבת חתן יכולה להפוך לסוף שבוע שיגבש את כל בני המשפחה, קטנים כגדולים, באתר לינה משותף, ובסביבה מקסימה המציעה לכם מספר בתי כנסת (הן לעדות המזרח והן לעדות אשכנז).

מה עוד תוכלו לגלות אם תתארחו בסוויטות יוקרה במושבה העתיקה ראש פינה? הנה כמה דוגמאות מרתקות:
ראש פינה – בתי אבן כפריים עתיקים בלב אזור קסום אפוף באווירה של פעם – נושאת בחובה סיפור היסטורי מרתק על תושביה הראשונים שהקימו את המקום. סיפור אותו אפשר לגלות גם במהלך טיול נחמד במסלול מושבת הראשונים, שיהפוך את שבת חתן לחוויה בלתי נשכחת ולזיכרון של יום כיף בצפון.
- מסלול הטיול מתחיל בגני הברון
גני הברון הוקמו ביוזמת אחד מפקידי הברון הבולטים, יהושע אוסובייצקי. הגן עוצב בהשראתם של גני ורסאי, ולו הייתם יכולים לראותו ממעוף הציפור, הייתם מגלים עד מהרה שצורתו היא צורה של מנורה בעלת שבעה קנים.
כשאתם נמצאים במקום, אתגרו את עצמכם ואת הילדים, לראות אם אפשר לזהות את צורת המנורה גם מגובה העיניים.
- בהמשך הטיול המשפחתי, לכו לכיוון רחוב הבלוואר
עד מהרה תגיעו לביתו של פרופסור מר, אשר משמש היום את העמותה לשחזור מושבת הראשונים בראש פינה.

פרופסור גדעון מר, שגר ועבד בבניין זה, הוא אותו רופא מפורסם שמצא את התרופה למלריה. מחלה, זו הייתה מגיפה של ממש עד לעשורים הראשונים של המאה הקודמת. הסיפור המרתק על ד״ר מר, הוא הדרך בה גילה את התרופה למלריה. באופן לגמרי מודע, הוא בחר להדביק את עצמו ואת אשתו במחלה, כדי להבין אותה לעומקה. לבסוף הוא הצליח למצוא את התרופה ויצא להדביר אותה בעולם. לאחר הקמת המדינה הוא שימש כקצין רפואה ראשי וכמנכ״ל הראשון של משרד הבריאות.

הבית הבא שתראו, הוא בית הפקידות שנבנה בשנות ה-80 של המאה ה-19. הבית, כשמו כן הוא, שימש את פקידי הברון רוטשילד ולמעשה תפקד כמרכז המנהלי של המושבה כולה. היום, מוצג בו חיזיון אור קולי המתאר את עברה של המושבה הוותיקה.

- ומה מסתתר מאחורי בית הפקידות?
כאן תוכלו לראות את מערת שלמה בן יוסף, הקרויה על שמו של חבר פלוגת בית״ר. בן יוסף, שהיה מעורב בתקיפת אוטובוס בגליל כפעולת תגמול, הסתתר במערה מפני הבריטים, יחד עם שנים מחבריו. למרבה הצער שלושתם נתפסו ונכלאו, ובן יוסף, שהיה בן ה-25, הוצא להורגן.

- כאן לומדים עברית – בית המורה ברחוב הראשונים
ברחוב הראשונים תוכלו לראות את ביתו של רבי חיים ולקומיץ, המורה שיסד, ממש מאפס, את מערכת הלימודים לילדי ראש פינה. בית המורה נבנה בזכות האמונה של הברון רוטשילד בחשיבות של החינוך לילדי המושבה, ובית שוכנו המורה והמנהל. מה שמאפיין במיוחד את הלימודים במקום, היא העובדה שהלימוד כולו נעשה בעברית.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה